Sijoittajat

Strategia ja taloudelliset tavoitteet

Strategia ja taloudelliset tavoitteet

Puuilon kasvustrategia

Tavoitteenamme on jatkaa asemamme vahvistamista yhtenä Suomen johtavista halpakaupoista hyödyntäen keskeisiä vahvuuksiamme: houkuttelevaa ja laajaa tuotevalikoimaa, edullisia hintoja ja helppoa asiointikokemusta.

Kasvustrategiamme mukaisesti pyrimme avaamaan vähintään 3–4 uutta myymälää vuodessa sekä jatkamaan vertailukelpoisen liikevaihdon kasvattamista nostamalla entisestään tunnettuuttamme.

Pyrimme jatkamaan arvolupauksemme kehittämistä tarjoamalla myös jatkossa asiakaskuntamme tarpeisiin laajan tuotevalikoiman edullisin hinnoin. Pyrimme myös jatkamaan panostuksia verkkokauppamme kehittämiseen ja kasvattamiseen, tarjoten asiakkaillemme mahdollisuuden asioida niin paikan päällä myymälöissä kuin verkkokaupassa.

Strategiamme perustuu seuraaviin tavoitteisiin:

  • Myymäläverkostomme kasvattaminen

  • Vertailukelpoisen liikevaihdon kasvattaminen nuoressa myymäläverkostossa

  • Omien tuotteiden osuuden kasvattaminen

  • Jatkuva tuotevalikoiman ja monikanavaisen liiketoimintamallin kehittäminen

  • Korkean kannattavuuden ylläpitäminen ja parantaminen

Pitkän aikavälin tavoitteemme (2024–2028):

  • Liikevaihto yli 600 milj. euroa tilikauden 2028 loppuun mennessä

  • Liikevoitto -% (EBITA-%): oikaistu liikevoitto-% (EBITA-%) yli 17 %

  • Liikevoitto (EBITA): oikaistu EBITA yli 105 milj. euroa

  • Voitonjako*: vähintään 80 % tilikauden nettotuloksesta

  • Velkaantuneisuus**: Nettovelka/käyttökate alle 2.0x

*Yhtiön tavoitteena on jakaa osakkeenomistajille vähintään 80 % yhtiön nettotuloksesta vuosittain

**Sisältää IFRS 16:n mukaiset vuokrasopimusvelat

Avainluvut

Tutustu taloudelliseen kehitykseemme

Liiketoimintamalli

Tutustu liiketoimintamalliimme